جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آموزش پرورش بلدرچین روی زمین یا بستر

پرورش بلدرچین در بستر

پرورش بلدرچین یکی از کسب‌وکارهای به روزی است که کاربران بسیار زیادی در ایران در حال حاضر از این روش اقدام به کسب سود و درآمد می‌نمایند. البته چالش‌هایی هم برای این کسب‌وکار وجود دارد. استفاده از قفس برای پرورش بلدرچین یا همان روش‌های سنتی که از قبل وجود داشته‌اند و انتخاب میان آنها از جمله چالش‌هایی است که کاربران در این مواقع با آن روبرو هستند. در این مقاله قصد داریم با مقایسه روش‌های سنتی و همچنین استفاده از تجهیزات مدرن برای پرورش بلدرچین مانند قفس های صنعتی، اطلاعات کاربردی و مناسبی در این زمینه برای شما گردآوری نماییم و به پرورش بلدرچین روی زمین نیز بپردازیم.

پرورش بلدرچین روی زمین
پرورش بلدرچین روی زمین

بیشتر بخوانید: آموزش جوجه کشی بلدرچین و تمامی نکاتی که باید بدانید

مزیت‌های پرورش بلدرچین

پرورش بلدرچین از چند جنبه دارای مزیت‌هایی برای کارآفرینان گرامی است.  از طرفی گوشت این پرنده بسیار لذیذ بوده و طرفداران بسیار زیادی دارد.  از این رو این امر تضمینی برای نقد شدن  محصولات حاصل از پرورش بلدرچین خواهد بود.  از این گذشته تخم بلدرچین نیز به دلیل خاصیت‌های بسیار زیادی که دارد از جمله محصولات پرفروش در سوپرمارکت‌ها بوده و از این طریق نیز امکان کسب درآمد از این روش وجود خواهد داشت.  کارآفرینان گرامی می‌توانند با استفاده از ترفند‌های بهینه‌سازی هزینه‌ها، سودها و درآمدهای خود را از پرورش بلدرچین به حداکثر رسانده و یک کسب‌وکار پررونق داشته باشند.

ترفندهای پرورش بلدرچین

پرورش بلدرچین با ترفندهای مختلفی در حال اجرا است که هر کدام از این ترفندها مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارند.  استفاده از قفس برای پرورش بلدرچین یکی از جمله روش‌های مدرن است که باعث شده تا علاوه بر بهینه‌سازی هزینه‌ها، راندمان این کسب‌وکار نیز به شدت افزایش یابد.

در این میان برخی از افراد نیز هنوز بر باور پرورش بلدرچین روی بستر یا زمین بوده و به بهانه افزایش تعداد پرندگان قابل پرورش در روی زمین از این فرایند استفاده می‌نمایند.  باورهای غلطی هم در این بین وجود دارد که باعث می‌شود تا کاربران ضررهایی در حین پرورش بلدرچین داشته باشند.  در ادامه سعی داریم هر دوی این روش‌ها را با هم مقایسه نماییم.

پرورش بلدرچین روی زمین یا بستر

پرورش بلدرچین روی زمین یا بستر مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارد. ‌خیلی از کاربران برای اینکه بتوانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی داشته باشند و یا تعداد پرندگان بیشتری را در یک محیط مشخص پرورش دهند از این روش استفاده می‌کنند. اما تجربه نشان داده است که پرورش بلدرچین بر روی زمین یا بستر آنقدرها هم راندمان مناسبی در این کسب‌وکار ایجاد نمی‌کند.

افزایش تعداد تلفات در این روش و همچنین اسراف در مواد غذایی و انرژی باعث شده تا خیلی از کاربران به دنبال استفاده از روش‌های مانند استفاده از قفس برای پرورش بلدرچین باشند. کسانی هم که هنوز شروع به این کسب‌وکار نکرده و در قدم‌های اولیه هستند می‌توانند با مقایسه هر دو روش‌، بهترین آنها را انتخاب کرده تا بیشترین راندمان را در کسب‌وکار خود داشته باشند.

پرورش بلدرچین با استفاده از قفس

قفس‌های پرورش بلدرچین این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا کنترل بسیار دقیقی روی پرندگان در حال پرورش داشته باشید. از جوجه‌ها و تخم‌ها گرفته تا امکان تنظیم مقدار غذا و همچنین آب مصرفی پرندگان باعث شده تا این روش طرفداران بسیار زیادی داشته باشد.  جالب است بدانید که با استفاده از این روش شما می‌توانید با کمترین نیروی انسانی بیشترین تعداد بلدرچین را کنترل کرده و آنها را مدیریت کنید.  از این گذشته بسیاری از کارها مانند تمیز کردن محیط و رعایت بهداشت نیز در این روش بسیار ساده‌تر و آسان‌تر خواهد شد.

مقایسه پرورش بلدرچین با استفاده از قفس و پرورش روی زمین

1-  در پرورش بلدرچین روی زمین شما هیچ کنترلی روی مقدار مواد غذایی و دان پرنده نخواهید داشت.  از این رو یا مقدار مصرفی شما کمتر از میزان لازم بوده و سلامتی پرنده را به خطر خواهد انداخت و یا این میزان بیشتر از مقدار لازم بوده و اسراف خواهد شد.  در حالی که پرورش بلدرچین در قفس باعث می‌شود تا شما به صورت دقیق روی غذای پرنده کنترل داشته باشید و بهینه‌ترین میزان مصرف را ایجاد کنید.

2-  تمیز کردن محیط زندگی پرنده در هنگام پرورش روی زمین وجود نداشته ولی با پرورش در قفس شما می‌توانید بسیار ساده و راحت تمام فضولات پرندگان را تمیز کنید.

3- برای پرورش این پرنده با استفاده از قفس بلدرچین شما نیاز به نیروی انسانی زیادی نخواهید داشت.  در حالی که برای کنترل پرندگان بر روی زمین شما نیاز به فعالیت بیشتری دارید و یا باید از افراد بیشتری استفاده کنید.

4-  قفس‌ها باعث می‌شود تا امکان رعایت بهداشت و در نتیجه کاهش مرگ‌ومیر پرندگان در هنگام پرورش وجود داشته باشد. در حالی که با پرورش بلدرچین روی زمین شما نمی‌توانید بیماری‌ها و ویروس‌های واگیردار پرندگان را کنترل کرده و در نتیجه شاهد تلفات و مرگ‌ومیر تعداد زیادی از آن‌ها خواهید شد.

5- مدیریت تخم‌های پرنده نیز در قفس‌ها بسیار راحت بوده و شما می‌توانید به راحتی این فرآیند را نیز در پرورش بلدرچین انجام دهید.

6-  در روش پرورش بلدرچین در قفس‌های صنعتی همچنین شما می‌توانید کنترل دقیقی روی مصرف انرژی و مصرف آب داشته باشید و از این طریق نیز در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

7-  در قفس‌ها با توجه به عدم برخورد پرندگان با زمین،   رطوبت و آلودگی‌های روی زمین نیز تاثیری در رشد و پرورش بلدرچین داشته و از این نظر نیز خطری که کسب‌وکار شما را تهدید نخواهد کرد.

8-  در روش پرورش بلدرچین در قفس شما می‌توانید در یک محیط مشخص با رعایت نکات کامل بهداشتی بیشترین تعداد پرنده را پرورش داده و از این نظر نیز کسب‌وکار خود را توسعه دهید.

پرورش بلدرچین روی زمین
پرورش بلدرچین روی زمین

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت قفس بلدرچین

شما برای ما از پرورش بلدرچین روی زمین بنویسید

استفاده از روش‌های نوین و تجهیزات مدرن همیشه باعث رونق و افزایش راندمان کسب‌وکارهای مختلف شده است.  افرادی که از این تجهیزات استفاده نمی‌کنند به مرور با ضررهای هنگفتی روبرو شده و میدان رقابت را به رقبا خواهند باخت.  اگر شما در صدد شروع کسب‌وکار پرورش بلدرچین هستید بهتر است با این مقایسه دقیق در انتخاب تجهیزات مورد نیاز برای پرورش این پرنده انتخاب بهتری داشته باشید.

کم کردن هزینه‌ها به بهای از دست دادن بسیاری از پرندگان در هنگام پرورش می‌تواند ضررهای بسیار هنگفتی برای شما به دنبال داشته باشد.  بهترین روش برای کسب سود بیشتر هدفمند کردن و بهینه کردن هزینه‌ها است. چنانچه در این زمینه از تجربیات مفیدی برخوردار هستید آن را از طریق قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *